GхP/GDP: Уповноважена особа/Відповідальна особа
Час проведення: 10:00 — 13:00
Мова викладання: українська
Вартість:
- 5400 грн. при реєстрації до 02.07.2024 р. (знижка 10%), 1080 грн. – 2-й і кожен наступний учасник
- 6000 грн. при реєстрації після 02.07.2024 р., 1200 грн. – 2-й і кожен наступний учасник
Автор та ведуча: Кравець Наталія Миколаївна, сертифікований GMP/GDP – інспектор/тренер, експерт з питань GxP ЛЗ, заст. Директора з якості, керівник забезпечення якості (QA) біоаналітичної лабораторії ТОВ «Клінфарм».
Цільова аудиторія: Керівники та співробітники служб забезпечення (управління) якості, фармацевтичних складів та інших підрозділів компаній, які здійснюють діяльність з дистрибуції, в т.ч. імпортерів, лікарських засобів (ЛЗ); інспектори-стажери регуляторних органів України.
Нормативна база, в т.ч.:
- EudraLex. – The Rules Governing Medicinal Products in the European Union. // Збірник Правил з ЛЗ в ЄС; GМP EU, GDP EU;
- Україна: Настанови GxP; інші документи галузі
Програма
І. Короткий огляд нормативної бази фармгалузі:
- Система забезпечення якості (ЗЯ) ЛЗ на державному рівні та на рівні компаній – операторів фармацевтиного ринку; Взаємозв’язок стандартів GxP та «житєвий цикл ЛЗ»;
- Аналіз та особливості окремих регуляторних вимог до ліцензіатів;
- Аспекти взаємної відповідальності та співпраці операторів-партнерів фармринку.
- Що таке «Якість ліків»?Що таке серія ЛЗ? Що таке сертифікат аналізу та сертифікат серії ЛЗ? Чому GxP/GDP, а не ISO 9001?
ІІ. GDP– (Ф)СЯ компанії-дистриб’ютора (оптової торгівлі) ЛЗ, в т.ч імпортера:
- Управління якості:
- Ключові элементи системи якості;
- Кваліфікація постачальників та покупців;
- Ризики для якості;
- Аутсорсинг;
- Персонал:
- Відповідальність вищого керівництва компанії, функції та повноваження;
- Структура компанії та фармацевтичного (оптового) складу;
- RP/Відповідальна особа=Уповноважена особа:
- кваліфікаційні вимоги – Вимоги Ліцензійних умов України
- місце в органіграмі;
- Статус та посадова інструкція : Основні функції та додаткове коло обов’язків
- Теорія на практиці = як навчитися і бути Уповноваженою особою (Відповідальною особою) з питань дистрибуції ЛЗ
- Впровадження вимог НПД, побудова системи якості та забезпечення її належного функціонування: з чого почати, як і кого долучити?
- Підготовка персоналу: хто відповідає, як організувати, що включити в програми навчання?
- Побудова системи документації та управління нею: хто, що та як має зробити?
- Настанова з якості. Види, переліки документів; Вимоги до СОП та протоколів;
- Правила документування; Обіг та архіви документів;
- Приміщення, оснащення/ обладнання фармскладу – ключова ланка системи забезпечення якості ЛЗ, участь У.о. в організації та управлінні діяльності компанії щодо
- Зони складу; системи забезпечення умов зберігання та сигналізації;
- ключові питання ТЗ на проектування, кваліфікації приміщень/обладнання;
- Контроль температури та інших показників середовища у виробничих приміщеннях складу;
- Компьютеризовані системи управління;
- Управління дозвільною діяльністю – точність і якість протоколів з питань:
- Отримання/придбання, в т.ч. імпорт – Процедури вхідного контролю і видачі дозволу на реалізацію
- Управління складськими запасами: Зберігання, перевірки, знищення;
- Комплектація та поставки; дотримання вимог до контейнерів, маркування; забезпечення простеження ланцюгів поставок
- Транспортування ЛЗ – дотримання вимог до технічних транспортних засобів, засобів вимірювальної техніки (ЗВТ) та процедур контролю умов зберігання
- Архіви контрольних/арбітражних зразків серій ЛЗ і Програма підтвердження стабільності
- Зберігання відповідних протоколів щодо делегування будь-яких обов’язків;
- Рекламації, повернуті ЛЗ, підозра у фальсифікації та відкликання ЛЗ з обігу – Аналіз подій та дії:
- забезпечення ефективного розгляду рекламацій клієнтів (одержувачів);
- координування та швидке виконання процедур з відкликання ЛЗ;
- прийняття рішень щодо остаточного розташування повернутої, непридатної (бракованої), відкликаної або фальсифікованої продукції;
- схвалення будь-якого повернення до дозволеного для продажу запасу;
- GDP – Самоінспекції/Аудити: Хто, що, коли та як координує та виконує?
- процедури затвердження постачальників та клієнтів (одержувачів);
- регулярне проведення самоінспекцій;
- координація та перевірка виконання програи САРА
- погодження будь-яких субдоговірних робіт, що можуть вплинути на GDP;
- Заключні тести.
Впродовж семінару: Питання та відповіді. Виконання завдань за темами.
Що хоче бачити GDP (само)інспектор? Градація невідповідностей
Познайомитись з лектором можна на нашому YouTube-каналі за посиланням .